|
|
|
|
Giulietta
|
|
|
|
Unikalny system Alfa D.N.A.
Wyposażenie standardowe Alfy Romeo Giulietta obejmuje najnowocześniejsze systemy elektroniczne – niedostępne u konkurencji - czuwające nad dynamiką i bezpieczeństwem jazdy.
Dzięki systemowi Alfa D.N.A., Alfa Romeo umie zmieniać charakter i świetnie dopasowuje się do panujących warunków drogowych. Wystarczy ruch ręki, przestawienie przełącznika nieopodal skrzyni biegów, żeby samochód prowadził się tak jak Ty chcesz: sportowo i dynamicznie (tryb Dynamic), spokojnie i ekonomicznie (tryb Natural) lub doskonale trzymał drogi także na nawierzchniach śliskich lub mokrych (tryb All Weather). System Alfa D.N.A. pozwala dostosować osiągi samochodu i styl jazdy kierowcy do różnych warunków drogowych.
W pozycji trybu DYNAMIC (jazda sportowa) samochód zachowuje się jak rasowa sportowa Alfa Romeo: natychmiastowe reakcje silnika i zwiększona moc oraz dodatkowo uaktywnienie samoblokującego mechanizmu różnicowego Q2 umożliwia bezpieczne pokonywanie zakrętów.
W pozycji NATURAL (jazda ekonomiczna) nawet codzienna jazda jest przyjemniejsza, bardziej komfortowa i płynna, a zużycie paliwa zostaje ograniczone do minimum.
W trybie ALL WEATHER (na każdą pogodę) Giulietta radzi sobie z utrzymaniem przyczepności nawet w najtrudniejszych warunkach, uruchamiając wszystkie systemy aktywnego bezpieczeństwa, w tym VDC (system stabilizujący tor jazdy) i Q2 (elektroniczny mechanizm różnicowy), a reakcja silnika jest bardziej stonowana i poddana kontroli.
System Q2
Elektroniczny System Q2 poprawia przekazywanie momentu obrotowego do kół i - w szczególności - zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpiecznym i bardziej przyjemnym podczas sportowej jazdy lub w warunkach kiepskiej przyczepności.
System ten opiera się na wykorzystaniu systemu hamowania, który - odpowiednio sterowany przez jednostkę VDC (ESP) - sprawia, że pojazd zachowuje się podobnie jak przy zastosowaniu samoblokującego mechanizmu różnicowego.
Przednie hamulce odgrywają tu główną rolę, odpowiednio działajac na wewnętrzne koło przy działaniu sił na zakrętach, zwiększając napęd koła zewnętrznego (bardziej obciążonego) oraz rozdzielając dynamicznie i ciągle moment obrotowy pomiędzy przednimi kołami zgodnie z rodzajem nawierzchni.
Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT
Czy samochód z automatyczną skrzynią biegów może osiągnąć niższy poziom spalania niż ze skrzynią tradycyjną, nie tracąc nic ze swojej dynamiki? Tak! Alfa Romeo Giulietta z automatyczną skrzynią Alfa TCT oszczędza paliwo nawet do 10% i zmniejsza poziom emisji spalin. Dodatkowo zapewnia szybszą oraz łatwiejszą zmianę biegów bez utraty mocy i nieprzyjemnych szarpnięć. Jest zintegrowana z system Alfa D.N.A., który steruje zmianą biegów zgodnie z wybranym trybem jazdy: Dynamic, Natural lub All Wether.
Alfa TCT to przekładnia dwusprzęgłowa (suche sprzęgła), której działanie pozwala załączać następny bieg, gdy poprzedni jest jeszcze zazębiony. Selektor skrzyni Alfa TCT ma cztery pozycje: parking (P); wsteczny (R); luz (N); jazda do przodu (D).
Zmiana biegów w trybie manualnym TIP odbywa się przesunięciem selektora w górę lub w dół albo przyciskami sterowania przy kierownicy.
Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT to wymierne korzyści:
- nawet 10% oszczędność paliwa w stosunku do tradycyjnej skrzyni automatycznej z konwertorem hydrokinetycznym,
- nieosiągalna przedtem możliwość połączenia skrzyni dwusprzęgłowej z systemem Start&Stop - znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin,
- proste przełączanie z trybu automatycznego na manualny zakres sekwencyjny,
- szybsza i płynniejsza zmiana przełożeń bez strat mocy i efektu szarpania,
- potencjał prawdziwie sportowego stylu jazdy.
Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.4 TB MultiAir o mocy 170 KM oraz diesla 2.0 JTDM-2 170 KM.
Nowoczesne silniki MultiAir
Już nie musisz wybierać między osiągami i oszczędnością, bo każda Alfa Romeo Giulietta – bez względu na to czy jest napędzana silnikiem benzynowym MultiAir czy wysokoprężnym MultiJet - zmniejsza poziom zużycia paliwa, oszczędza środowisko i zapewnia satysfakcjonującą dynamikę pojazdu.
Silnik benzynowy MultiAir – wyróżniony prestiżowym tytułem „International Engine of the Year 2010” (Najlepszy Silnik Roku 2010) – to rewolucyjne rozwiązanie w dziedzinie osiągów, ochrony środowiska naturalnego i wszechstronności zastosowań. W porównaniu z obecnie stosowanymi silnikami, technologia MultiAir pozwala optymalizować proces spalania paliwa bez względu na prędkość obrotową i warunki jazdy. Sercem systemu MultiAir jest układ hydro-elektryczny zmiany wzniosu zaworów dolotowych, który umożliwia bezpośrednie i dynamiczne sterowanie dopływem powietrza, a więc i spalaniem paliwa, zastępując tradycyjną przepustnicę.
Korzyści:
- obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w granicach 10%, dzięki wyeliminowaniu strat przepływowych,
wzrost mocy silnika od 10% do nawet 35% dzięki zastosowaniu specjalnie profilowanego wałka rozrządu,
- wzrost momentu obrotowego nawet o 15% przy niskich obrotach silnika w efekcie bezpośredniego sterowania wzniosem zaworów ssących,
- wzrost przyspieszenia pojazdu w granicach 12% jako efekt zwiększenia ciśnienia masy powietrza dolotowego.
Silnik 1.4 MultiAir 170 KM dostępny jest z manualną i automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT.
System wspomagający hamowanie Pre-Fill
System Pre-Fill pozwala na przyspieszenie reakcji układu hamulcowego. W momencie wykrycia sytuacji wymagających hamowania awaryjnego, moduł sterujący zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Dzięki temu układ hamulcowy działa szybciej i po wciśnięciu pedału hamulca skraca drogę hamowania, zapewniając bezpieczeństwo pasażerom, jak i innym użytkownikom dróg. System dostępny jest seryjnie w Alfie Giulietta i aktywuje się w trybie Dynamic systemu Alfa D.N.A.
Układ kierowniczy Dual Pinion
Dwuzębnikowa przekładnia kierownicza zwiększa przyjemność prowadzenia samochodu. Parkowanie, precyzyjne manewrowanie z układem kierowniczym Alfa Romeo Giulietta to czysta przyjemność. Parkujesz bez wysiłku i to dosłownie jedną ręką! W dodatku „Giulietta” jest bardzo zwrotna. To zasługa m.in. aktywnego układu kierowniczego z tzw. podwójnym zębnikiem, który został opracowany specjalnie w celu zapewnienia jeszcze większej satysfakcji z prowadzenia samochodu, a co za tym idzie zapewnia ogromny komfort jazdy i łatwość jazdy w mieście.
Dodatkowe korzyści z zastosowania układu kierowniczego Dual Pinion to:
- zwiększony komfort prowadzenia dzięki zmiennej sile wspomagania,
- łatwość manewrowania w warunkach miejskich, dzięki średnicy zawracania 10,9 metra,
- bezpośrednie wyczucie podłoża w różnorodnych warunkach drogowych,
- pełna integracja z systemami czuwającymi nad dynamiką pojazdu oraz systemem Alfa D.N.A.,
- ograniczenie zużycia paliwa o 3% w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w konwencjonalny układ kierowniczy.
Nowoczesne tylne zawieszenie Multilink
Nowe rozwiązanie tylnego zawieszenia Multilink gwarantuje doskonałą przyczepność samochodu, łatwość prowadzenia, a także komfort jazdy i sztywność nadwozia przy pokonywaniu zakrętów.
Dodatkowo w porównaniu z konwencjonalnym zawieszeniem wielowahaczowym zwiększa pojemność bagażnika i zmniejsza ciężar pojazdu (częściowo jest wykonane z aluminium) o ponad 10 kg, co wpływa również na ekonomiczność samochodu. Dzięki temu rozwiązaniu skonstruowano samochód z jednej sportowy, a z drugiej zwrotny i komfortowy.
|
więcej » |
|
|
|
| |