Automobile Torino Lublin Automobile Torino Lublin
       
Chrysler Dodge Fiat Dostawcze Jeep  
 
    www.alfaromeo.pl        
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 












MiTo
 

Unikalny system Alfa D.N.A.

     MiTo jest pierwszym samochodem Alfa Romeo wyposażonym w system Alfa D.N.A., pozwalający dostosować osiągi samochodu i styl jazdy kierowcy do różnych warunków drogowych. System Alfa D.N.A. kontroluje pracę silnika, hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia oraz skrzyni biegów i posiada trzy tryby odpowiadające preferowanemu stylowi prowadzenia samochodu przez kierowcę. Wystarczy ruch ręki, przestawienie przełącznika nieopodal skrzyni biegów, żeby samochód prowadził się: sportowo i dynamicznie (tryb Dynamic), spokojnie i ekonomicznie (tryb Natural) lub doskonale trzymał drogi także na nawierzchniach śliskich lub mokrych (tryb All Weather).
 
     W pozycji trybu DYNAMIC (jazda sportowa) samochód zachowuje się jak rasowa sportowa Alfa Romeo: natychmiastowe reakcje silnika i zwiększona moc oraz dodatkowo uaktywnienie samoblokującego mechanizmu różnicowego Q2 umożliwia bezpieczne pokonywanie zakrętów.
     W pozycji NATURAL (jazda ekonomiczna) nawet codzienna jazda jest przyjemniejsza, bardziej komfortowa i płynna, a zużycie paliwa zostaje ograniczone do minimum.
     W trybie ALL WEATHER (na każdą pogodę) Giulietta radzi sobie z utrzymaniem przyczepności nawet w najtrudniejszych warunkach,  uruchamiając wszystkie systemy aktywnego bezpieczeństwa, w tym VDC (system stabilizujący tor jazdy) i Q2 (elektroniczny mechanizm różnicowy), a reakcja silnika jest bardziej stonowana i poddana kontroli.


Elektroniczna szpera, czyli system Q2


     Elektroniczny System Q2 poprawia przekazywanie momentu obrotowego do kół i - w szczególności - zapewnia doskonałe zachowanie samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpiecznym i bardziej przyjemnym podczas sportowej jazdy lub w warunkach kiepskiej przyczepności.
 
     System ten opiera się na wykorzystaniu systemu hamowania, który - odpowiednio sterowany przez jednostkę VDC (ESP) - sprawia, że pojazd zachowuje się podobnie jak przy zastosowaniu samoblokującego mechanizmu różnicowego.
 
     Przednie hamulce odgrywają tu główną rolę, odpowiednio działając na wewnętrzne koło przy działaniu sił na zakrętach, zwiększając napęd koła zewnętrznego (bardziej obciążonego) oraz rozdzielając dynamicznie i ciągle moment obrotowy pomiędzy przednimi kołami zgodnie z rodzajem nawierzchni.

Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT

     Alfa TCT to innowacyjna, automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, która zapewnia szybszą oraz łatwiejszą zmianę biegów bez utraty mocy i nieprzyjemnych szarpnięć. Alfa Romeo MiTo z automatyczną skrzynią Alfa TCT oszczędza paliwo nawet do 10% i zmniejsza poziom emisji spalin. Dodatkowo jest zintegrowana z system Alfa D.N.A. , który steruje zmianą biegów zgodnie z wybranym trybem jazdy: Dynamic, Natural lub All Wether.
 
     Przekładnia dwusprzęgłowa (suche sprzęgła) pozwala załączać następny bieg, gdy poprzedni jest jeszcze zazębiony. Selektor skrzyni Alfa TCT ma cztery pozycje: parking (P), wsteczny (R), luz (N) i jazda do przodu (D). Zmiana biegów może odbywać się również manualnie, za pomocą przycisków sterowania znajdujących się na kolumnie kierownicy, poprzez naciśnięcie łopatki + lub – (w górę lub w dół).
 
     Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT to wymierne korzyści:

- nawet 10% oszczędność paliwa w stosunku do tradycyjnej skrzyni automatycznej z konwertorem hydrokinetycznym,

- połączenie skrzyni dwusprzęgłowej z systemem Start&Stop - znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin,
- proste przełączanie z trybu automatycznego na manualny zakres sekwencyjny,
- szybsza i płynniejsza zmiana przełożeń bez strat mocy i efektu szarpania,
- wyższy komfort prowadzenia w stosunku do tradycyjnych skrzyń automatycznych.
 
     Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.4 TB MultiAir o mocy 135 KM.


Nowoczesne silniki MultiAir

     Silnik benzynowy MultiAir – wyróżniony prestiżowym tytułem „International Engine of the Year 2010” (Najlepszy Silnik Roku 2010) – to rewolucyjne rozwiązanie w dziedzinie osiągów, ochrony środowiska naturalnego i wszechstronności zastosowań.
     W porównaniu z obecnie stosowanymi silnikami, technologia MultiAir pozwala optymalizować proces spalania paliwa bez względu na prędkość obrotową i warunki jazdy. Sercem systemu MultiAir jest układ hydro-elektryczny zmiany wzniosu zaworów dolotowych, który umożliwia bezpośrednie i dynamiczne sterowanie dopływem powietrza, a więc i spalaniem paliwa, zastępując tradycyjną przepustnicę.
 
Korzyści:

- obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin w granicach 10%, dzięki wyeliminowaniu strat przepływowych,

- wzrost mocy silnika od 10% do nawet 35% dzięki zastosowaniu specjalnie profilowanego wałka rozrządu,
- wzrost momentu obrotowego nawet o 15% przy niskich obrotach silnika w efekcie bezpośredniego sterowania wzniosem zaworów ssących,
- wzrost przyspieszenia pojazdu w granicach 12% jako efekt zwiększenia ciśnienia masy powietrza dolotowego.
 
W technologii MultiAir dostępne są silniki o mocy 105 KM, 120 KM i 135 KM.
 
     Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.4 TB MultiAir o mocy 135 KM.
 
     Instalacja gazowa LPG montowana jest fabrycznie w silniku 1.4 120 KM.

Start & Stop

     Wymierne korzyści podczas jazdy Alfą MiTo w warunkach miejskich przynosi system Start & Stop, stanowiący wyposażenie wszystkich silników MultiAir oraz wysokoprężnych.
     System Start & Stop automatycznie wyłącza silnik podczas krótkich postojów w ruchu miejskim, zmniejszając w sposób zauważalny zużycie paliwa, emisję spalin i poziom natężenia hałasu.
 
Dostępny jest w silnikach:

- benzynowych: 1.4 MPI 78 KM, 0,9 TwinAir 85 KM, 1.4 MultiAir 120 KM, 1.4 TB MultiAir 135 KM z manualną i automatyczną skrzynią biegów, 1.4 TB MultiAir 170 KM

- diesla: 1.3 JTDM 95 KM, 1.6 JTDM 120 KM
.

więcej »

 
 
AUTOMOBILE TORINO

LUBLIN
MEŁGIEWSKA 10
20-209 LUBLIN
Tel.: (81) 7464011
e-mail


Zobacz większą mapę

 
 
· polityka prywatności    · informacje o cookies